آموزش اپیلاسیون با موم سرد

آموزش اپیلاسیون با موم سرد

اپیلاسیون بدن یکی از روش های پر طرفدار برای حذف موهای زائد بدن است که خانم ها و آقایان برای موزدایی بدن و صورت استفاده میکنند.

موم سرد چیست؟

موم سرد که به موم سرد ایرانی در جهان شهره است روش کار خاصی دارد و با وکس های معمول متفاوت است اما کیفیت آن بسیار بالاست و تار موهای کرکی و ریز را هم از ریشه بیرون میکشد.
برای این کار باید تکنیک خاصی به کار ببرید تا علاوه بر صدمه نزدن به بدن تمام موها را از ریشه بکنند.

چگونه مدرک اپیلاسیون بگیریم

به همین خاطر سازمان فنی حرفه ای رشته ای را با عنوان حذف موهای زائد با موم سرد به عنوان یکی از رشته های آرایشگری در لیست رشته های آموزشی خود و جز رشته های آموزشگاه مراقبت و زیبایی گنجانده است که از صفر تا صد این رشته را از تکنیک ها و فوت و فن های اپیلاسیون را  آموزش میدهند. اگر شما هم علاقمند هستید این رشته را آموزش دیده و مدرک بین المللی فنی حرفه ای این حرفه را دریافت کنید میتوانید با هزینه کمتری در یک آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کنید و عرض دو سه جلسه آموزش ببینید.

آموزش اپیلاسیون با موم سرد

نحوه استفاده از موم سرد

نحوه استفاده از موم سرد مخصوص اپیلاسیون برای موزدایی موهای زائد بدن

اندازه طولی مو

اندازه موهای ناحیه‌ ای که می‌خواهید موم اپیلاسیون را روی آن بگذارید باید از پنج یا شش میلی‌متر بیشتر باشد. اگر طول موها از این مقدار کمتر است بهتر است چند روز صبر کنید تا بلندتر شوند.

ذوب کردن موم

روش اول

روش اول ظرف حاوی موم را مي‌توانيد به روش بن ماری (روش ذوب کردن با حرارت غیر مستقیم ) گرم کنید. به این صورت که آن را داخل ظرف دیگری که مقداری آب با دمای 40 درجه درون آن است به مدت 15-20 دقیقه گرم کنید تا موم مانند شربت یا عسل شل شده و روان شود.

روش دوم

طریقه دیگر گرم کردن موم سرد مخصوص اپیلاسیون این است که آن را به مدت 5 دقیقه روی بخاری یا درون مایکروویو قرار دهید.

روش سوم

برای گرم کردن موم، استفاده از دستگاه وکس است.در این روش دستگاه را به برق وصل کرده و موم را در دستگاه بگذارید چند دقیقه صبر کنید موم ذوب میشود و میتوانید اپیلاسیون کنید.

محل اپیلاسیون

برای اینکه موم به دیگر جاهای پوست شما که نمیخواهید اپیلاسیون کنید نچسبد و به آن صدمه نزند و چسبندگی فقط روی موهای زائد شما ایجاد شود، بهتر است از کمی پودر بچه روی ناحیه مورد نظر پوست خود استفاده کنید.

مرحله اول اپیلاسیون

در مرحله اول برای شروع باید یک لایه نازک از موم ذوب شده (نترسید منظور از ذوب شدن به معنای دمای 100 درجه نیست موم در دمای بدن ذوب میشود و در دستگاه این دما قابل تنظیم است ) را با یک کاردک چوبی، پلاستیکی یا فلزی موافق با جهت رویش موها روی آن‌ها بمالید. لایه ای که میمالید ضخیم نباشد چون در این صورت موها کنده نمیشوند.

مرحله دوم اپیلاسیون

در مرحله دوم و آخر باید پد مخصوص اپیلاسیون یا تکه‌ای کاغذ یا پارچه را روی آن قسمتی که موم به آن مالیدید بگذارید و با دست روی آن را کمی ماساژ دهید و بعد از چند ثانیه که موم سرد و سفت شد پد یا کاغذ یا پارچه را در جهت مخالف رویش موها به سرعت بکشید .

آموزش اپیلاسیون با موم سرد

نکته قابل توجه در این مرحله این است که نباید پد، کاغذ و پارچه را به سمت بالا بکشید زیرا موجب ایجاد کبودی در پوست می‌شود.

بعد از کنده شدن موهای زائد باید پوست خود را با آب بشویید تا در نهایت پوستی بسیار لطیف و صاف خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.