بهترین روش ها برای تازه نگهداری لوازم آرایشی چیست؟

بهترین روش ها برای تازه نگهداری لوازم آرایشی چیست؟

در خودآرایی زنانه کلی لوازم آرایش وجود دارد که هر خانمی باید طریقه نگهداری از آنها را یاد بگیرید . عدم رعایت نگهداری لوازم آرایشی علاوه بر هدر دادن پولتان میتواند برای پوست تان هم مضر باشد. یادتان نرود یکی از روش های مراقبت های پوست  و زیبایی میتواند نگهداری صحیح لوازم آرایش و زیبایی تان باشد.نگهداری صحیح لوازم آرایشی می‌تواند باعث افزایش عمر مفید و کیفیت آن‌ها شود

نگهداری لوازم آرایشی یا هر چیز دیگری در یک بسته مهر و موم شده و اکبند راحت تر و بهتراز شیشه های لوازم آرایشی یا قرار گرفتن در معرض هوای آزاد یا نورخورشید میباشد.

ماندگاری مواد آرایشی جامد و مایع

همچنین نگهداری لوازم آرایشی حاوی الکل (دئودورانت ها، عطرها، لاک ها) را می توان بسیار طولانی تر از لوازم آرایشی طبیعی بدون مواد نگهدارنده، نگهداری کرد. محصولات با قوام جامد (رژ لب، مداد) بهتر از مایع (کرم، لوسیون بدن، شامپو، ژل دوش) نگهداری می شوند.

شرایط نگهداری لوازم آرایش

علاوه بر این،اگر میخواهید لوازم آرایشی شما تا تاریخ انقضا محصول ماندگاری داشته باشد باید به درستی از آن مراقبت کنید. در محیطی با دمای پایین و ثابت، بدون تابش نور مستقیم خورشید و دور از رطوبت محیط باشد.

رعایت قوانین بهداشتی

برای بدست اوردن نتیجه بهتر از لوازم آرایشی خود قوانین ساده بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنید.

شستن دست ها

به عنوان مثال قبل از شستشوی آرایش صورت خود یا استفاده از کرم های آرایشی، دست های خود را با آب و صابون بشویید.

تمیز کردن لبه های ظروف آرایشی

توصیه می شود هر از گاهی لبه ظروف شیشه ای مواد آرایشی، تیوپ ها و درپوش ها و … را ضدعفونی کنید و کرم باقی مانده روی آنها را بردارید.

تمیز کردن برسهای آرایش

حداقل هفته ای یکبار برس های آرایش و اپلیکاتورها را تمیز کنید. برای این منظور، “پاک کننده های مخصوص برس ها و قلم موهای آرایشی” وجود دارد: آن را روی برس ها اسپری کنید و با یک پارچه به دقت پاک کنید. معمولا حاوی الکل هستند که برس ها را ضد عفونی می کند.

مراقبت از لوازم آرایشی پوست های چرب

اگر پوست چرب دارید و از لوازم آرایشی پودری (پودر، رژگونه، سایه چشم…) استفاده می کنید، از اسفنج های لاتکس یا پف های یکبار مصرف استفاده کنید. اگر از برس استفاده می کنید – فراموش نکنید که بعد از هر بار استفاده آنها را بشویید. در غیر این صورت، سبوم می تواند با اپلیکاتور به پودر برسد و ماندگاری آن را کاهش دهد.

مراقبت و نگهداری از لوازم آرایش

عدم لمس مواد آرایشی

اگر کرمی در شیشه‌ها دارید، سعی کنید از لمس محتوای آن با انگشتان خود خودداری کنید. در عوض، از یک چاقوی تخت استفاده کنید و بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید. اگر کرم را با انگشتان خود بمالید، باکتری ها می توانند به شیشه یا ظرف مواد آرایشی تون برسند.

 علت وجود باکتری‌، کپک‌، قارچ‌ در لوازم آرایش

باکتری‌ها، کپک‌ها، قارچ‌هایی که در لوازم آرایشی رشد می‌کنند، ممکن است واکنش‌های پوستی ناخوشایندی ایجاد کنند و در شرایط گرم و مرطوب رشد کنند. به همین دلیل است که لوازم آرایشی باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. نگهداری لوازم آرایش در حمام (بسیار مرطوب) توصیه نمی شود. لطفا توجه داشته باشید که لوازم آرایشی گرما را دوست ندارند و به سرعت خراب می شوند. می توانید لوازم آرایشی (به خصوص کرم ها، لوسیون ها) را در یخچال نگهداری کنید. دمای ایده آل 8-12 درجه سانتیگراد (46.4-53.6 فارنهایت) است.

جلوگیری از ورود هوا به لوازم آرایشی

شیشه ها، تیوپ ها و بطری ها و …  را کاملاً بپوشانید، از تماس طولانی محصولات آرایشی با هوا خودداری کنید.

عمر مفید پودر های آرایش

پودرها (سایه، رژگونه، پودر…) را به بهترین شکل میتوان نگهداری کرد زیرا حاوی آب نیستند. میانگین عمر مفید آنها سه سال است. فقط از نفوذ آب و چربی خودداری کنید. به محض اینکه متوجه شدید که سایه های چشم شروع به خرد شدن کردند – آن را سطل زباله کنید!

مدت زمان ماندگاری رژلب

همچنین رژ لب می تواند برای همان سه سال ماندگاری داشته باشد و در خدمت شما باشد.

رژ لب مات خیلی سریعتر خشک می شود و معمولا زودتر خراب می شود. و به محض اینکه احساس کردید که رژ لب طعم ترش دارد، آن را سطل زباله کنید!

مدت زمان مصرف کرم پودر

سعی کنید بیش از یک سال از کرم پودر استفاده نکنید. در جعبه را با احتیاط ببندید و هرگز کرم را با انگشتان خود مستقیم از شیشه خارج نکنید.

ماندگاری ریمل

ریمل باید هر 3 الی 6 ماه یکبار تعویض شود. اگر مستعد بیماری های چشمی هستید، ریمل ضد آب انتخاب کنید. حلال های مبتنی بر وازلین محیط نامناسبی را برای باکتری ها ایجاد می کنند. برای به حداکثر رساندن ماندگاری ریمل، سعی کنید زمان باز شدن تیوپ را به حداقل برسانید. در هر صورت آن را باز نگذارید.

خط چشم

خط چشم می تواند برای مدت طولانی برای شما قابل استفاده باشد، به خصوص اگر فراموش نکنید که بعد از استفاده درپوش آن را ببندید و مرتباً آنها را تمیز کنید.

مواد پاک کننده آرایش

مواد پاک‌کننده آرایش و تونیک‌ها باید به‌ طور انحصاری و با توجه به مدت زمان درج شده روی بسته‌بندی استفاده شود. آنها را با احتیاط ببندید و در جای خنک نگهداری کنید.

برق لب

یک نکته دیگر: اگر در یک فصل بیش از 10 برق لب دارید برای باز کردن درب برق لب یازدهم عجله نکنید. آن را میتوانید تا فصل بعد در یخچال نگهداری کنید بدون آنکه مشکلی پیش بیاد.

و مراقب تاریخ انقضا باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.