لایه برداری چگونه پوست را شفاف میکند

لایه برداری چگونه پوست را شفاف میکند؟

لایه برداری چیست؟ و چگونه پوست را شفاف میکند. لایه برداری یک روش ساده مراقبت از پوست است که می تواند به حذف سلول های مرده پوست از لایه بالایی پوست کمک کند. با اینکه این کار به نظر جذاب نیست. اما، نتیجه نهایی می تواند به روشن شدن پوست شما و جلوگیری از کدر شدن پوست شما کمک کند.

لایه برداری چقدر می تواند برای روتین مراقبت از پوست شما ضروری باشد؟

لایه برداری برای پوست بسیار مهم است. مطالعات  نشان داده اند که انواع مختلف لایه بردارها می توانند از پوست شما به جذب بهتر مرطوب کننده ها کمک کنند و در عین حال به جلوگیری از علائم قابل مشاهده پیری زودرس کمک کنند.

رابطه ویتامین آ A با پیری پوست صورت و بدن

در صورت عدم لایه برداری پوست ، سلولهای مرده پوست روی همدیگر جمع میشوند و به مرور زمان روی سطح پوست صورت باقی میمانند.

لایه‌برداری باعث افزایش چرخش سلولی اجباری می‌شود و کراتینوسیت‌های مرده قدیمی را پاک میکند و از بین میبرد و پوست سالم جدید در سطح پوست ظاهر میشود.

 

قبل از شروع مطلب لایه بردارای یه توضیح مختصری در آموزش هامون براتون بگیم:

اگر دوست دارید از فیشیال پوست کسب درآمد کنید یا قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید میتوانید حرفه پاکسازی و مراقبت های پوست را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و مدرک بین المللی پاکسازی و مراقبت پوست را دریافت کنید برای توضیحات بیشتر وارد لینک زیر شوید.

مدرک فنی حرفه ای دوره پاکسازی و مراقبت پوست

چرا باید پوست تان را لایه برداری کنید؟

قبل از اینکه به “چرا”ی لایه بردارای بپردازیم، بیایید درک بهتری از “چه چیزی” را برای لایه بردارای داشته باشیم. شروع کنیم.

چرا باید پوست تان را لایه برداری کنید؟

لایه برداری در مورد مراقبت از پوست چیست؟

آیا لایه برداری به کاهش آثار آرایش، کثیفی، عرق و چربی همراه با سلول های مرده پوست کمک میکند؟

لایه بردارای فضای بیشتری برای سلول‌های تازه زیرین باز میکند. زمانی که به طور منظم لایه برداری می کنید، می توانید از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کنید، که حتی ممکن است منجر به کاهش جوش های صورت تان کمک کند.

لایه برداری چه کمکی به پوست میکند؟

  • لایه بردارای اندازه منافذ قابل مشاهده و جای زخم را به حداقل میرساند.
  • لایه بردارای منافذ پوست را باز کرده و به آزاد شدن چربی های طبیعی پوست کمک می کند.
  • با صاف کردن بافت طبیعی پوست، رنگ پوست را یکدست میکند.
  • به جذب بهتر مرطوب کننده ها و سرم ها کمک می کند.
  • خطوط ریز صورت را کمتر دیده میشود.
  • گردش سلولی پوست افزایش میابد
  • به پوست درخشندگی سالم میدهد.

چه زمانی باید لایه برداری کرد؟

لایه برداری در تمام ساعات روز فواید خود را دارد. استفاده از یک پاک کننده لایه بردار در صبح می تواند به جلوگیری از کدر شدن پوست شما در صبح یا چرب شدن پوست در طول روز کمک کند. یک اسکراب خوب در شب می تواند به حذف هرگونه آرایش یا ضد آفتاب که در طول روز استفاده کرده اید کمک کند.

اسکراب چیست و چه فوایدی دارد؟

ترتیب روتین مراقبت از پوست شما می تواند مهم باشد. توصیه می‌کنیم ابتدا آرایش خود را پاک کنید و سپس از یک پاک‌ کننده طبیعی پوست استفاده کنید تا حد امکان زیرسازی، کثیفی و سبوم (روغنی که بدن شما به طور طبیعی تولید می‌کند) را پاک کنید. سپس، لایه بردار خود را بردارید و دست به کار شوید. هنگامی که سلول های مرده پوست را از بین بردید، حتما از تونر، مقدار زیادی مرطوب کننده و کرم دور چشم مانند حالت عادی استفاده کنید. اگر صبح ها لایه برداری می کنید، برنامه روتین خود را با کرم ضد آفتاب کامل کنید تا از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

مدت زمان لایه برداری انواع پوست ها

در حالی که هیچ دستورالعمل دقیقی در مورد تعداد لایه برداری پوست وجود ندارد، ما یک تا دو بار در هفته برای پوست های حساس، بیش از سه بار در هفته برای پوست های معمولی و حداکثر پنج بار در هفته برای پوست های چرب لایه برداری پوست را توصیه می کنیم. چرا؟ زیرا پوستی که به طور طبیعی چربی بیشتری تولید می کند، مقاومت بیشتری نسبت به پاک کننده های لایه بردار نشان میدهد، در حالی که پوست های حساس ممکن است به دانه های زبر لایه بردار ها واکنش خوبی نشان ندهند. لایه برداری روزانه ممنوع است.

مدت زمان و تعداد دفعات لایه برداری انواع پوست ها

لایه برداری بیش از حد یک مشکل رایج است. مارک های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که عملاً عملکرد پوست را نمی دانند و توصیه میکنند باید روزانه لایه برداری کنیم که توصیه کاملا اشتباهی است. لایه‌برداری نوعی ایجاد زخم روی پوست است ولی ما به آن زخم‌ها برای حذف سلول‌های مرده و ساخت کلاژن جدید نیاز داریم، اما روزانه به ایجاد زخم‌ها نیاز نداریم.

انواع لایه بردارها: طبیعی و شیمیایی

واکنش های پوستی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین نحوه استفاده از پاک کننده های لایه بردار بستگی به نوع لایه بردار دارد. دو نوع لایه بردار وجود دارد: لایه بردارهای طبیعی و شیمیایی.

لایه بردارهای طبیعی

لایه‌بردارهای طبیعی فیزیکی حاوی دانه‌های آسیاب شده مواد طبیعی هستند که باعث می‌شود پس از استفاده، احساس کنید که شن روی پوست خود می‌مالید. در این حین اکثر مردم حس آبگرم را روی صورت خود دارند.

لایه بردارهای طبیعی

هنگامی که این مواد به صورت شما مالیده می شوند، به پاک کردن لایه سلول های مرده پوست کمک می کنند.شاید به نظرتان کمی زبر به نظر برسد، اما پس از شستن محصول، پوست شما صاف تر می شود. این لایه بردارها بسته به ترکیباتی که در آنها وجود دارد، توانایی شان در پاکسازی پوست متفاوت است.

لایه بردارهای شیمیایی

پاک کننده های لایه بردار شیمیایی معمولاً حاوی چندین ترکیب مختلف هستند که در یک محصول جمع شده اند. اغلب آنزیم های مختلف، آلفا هیدروکسی اسید ، بتا هیدروکسی اسید و دسته ای دیگر از مواد شیمیایی در ترکیبات آنها وجود دارد.

لایه بردارهای شیمیایی

در اینجا نحوه عملکرد لایه بردارهای شیمیایی آمده است:

    • این مواد شیمیایی که به سختی تلفظ می شوند می توانند پیوندهای بین سلول های پوست را بشکنند.
    • پس از شکسته شدن پیوندهای سلولی، پوست های مرده شل می شوند و به شما امکان می دهد آن را پاک کنید.
    • لایه بردارهای شیمیایی اغلب به شکل ماسک به صورت مایع  یا پد لایه بردار در دسترس همه هستند.

چگونه صورت خود را لایه برداری کنیم

لایه برداری پوست بسیار ساده است ولی در بعضی مواقع کم، دستوالعملی برای استفاده از آنها وجود دارد ولی درحالت کلی استفاده از لایه بردار ها ساده هستند.

لایه برداری صورت

لایه برداری طبیعی

اگر از لایه برداری طبیعی استفاده می کنید، از یک اسکراب تمیز شروع کنید و انگشتان خود را با حرکات دایره ای کوچک دور صورت خود حرکت دهید. حرکات را ملایم و دور از چشمان خود انجام دهید، پس از اتمام کار صورت تان را با آب ولرم بشویید. سپس پوست خود را خشک کنید و طبق روال معمول، مراقبت از پوست خود را ادامه دهید.

لایه برداری شیمیایی

در مورد لایه‌بردارهای شیمیایی، روند استفاده احتمالاً تفاوت چندانی نخواهد داشت. اما، بسته به محصول، ممکن است لازم باشد اجازه دهید پاک کننده لایه بردار روی صورت شما باقی بماند، درست مانند لایه برداری شیمیایی صورت. برای جزئیات مدت زمان به دستورالعمل ها مراجعه کنید. سپس، صورت خود را بشویید، صورت خود را خشک کنید و به بقیه روتین مراقبت از پوست خود ادامه دهید.

 عکس لایه برداری پوست
قبل و بعد عکس لایه برداری پوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.