میکرودرمابراسیون یا میکرودرم ابریژن

میکرودرمابراسیون یا میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرمابراسیون یا میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری پوست بدون جراحی است که برای جوانسازی پوست و تازه سازی پوست استفاده میشود و مهم ترین هدف و کاربرد آن از بین بردن نشانه های بالا رفتن سن در پوست یا همان چروک های ریز و لکه های روی صورت است که وقتی از خدمات میکرودرم ابریژن استفاده میکنید، لایه ای از روی پوست برداشته میشود و این موارد به کلی محو میشوند.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش آرایشی بدون جراحی و بدون تهاجم یک فرایند غیر شیمیایی میباشد که برای برای برداشتن سلول های مرده و شاخی پوست و ظاهر شدن پوست تازه و رشد مجدد پوست صورت انجام میشود. به این ترتیب پوست جوان تر و سالم تر به نظر می رسد نشانه های خطوط چروک و لکه های پوست صورت از بین میرود.

دوره مراقبت و پاکسازی پوست صورت زنانه فنی حرفه ای در تهران

تفاوت میکرودرم ابریژن با درم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن نسبت به درم ابریژن ملایم تر است. درم ابریژن تهاجمی تر بوده و برای درمان خطوط عمیق تر، آفتاب سوختگی های شدید و زخم ها استفاده می شود.

رفع افتادگی پوست با میکرودرم ابریژن

این روش درمانی باعث خشکی پوست و سفتی پوست می شود ، خطوط ریز صورت (چین و چروک ریز) را کمتر کرده یا محو میکند ، اندازه منافذ را کاهش می دهد و ظاهر جوان تری در صورت ایجاد می کند.

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

پاک سازی پوست صورت ، به صورت ملایم به دنبال لایه برداری حرفه ای با استفاده از کریستال های ریز میکرودرم ابریژن انجام میشود و برای تقویت و نشاط پوست از تقویت کننده تابشی پوست که در حین کار با دستگاه انجام میشود.

پس از درمان میکرودرم ابریژن ، یک آنزیم پاک کننده ، پوست را تجزیه می کند و به دنبال آن یک ماسک مخلوط شده برای سفت شدن منافذ و آرام کردن پوست ایجاد می شود.

مزایای میکرودرم ابریژن چیست؟

آموزش آرایشگری زنانه فنی حرفه ای تهران، میکرودرمابراسیون یا میکرودرم ابریژن

مزایای شاخص درمان و موثر و ایمن میکرودرم ابریژن این است که پس از آن نیازی به استراحت کردن نیست و می‌توانید بلافاصله پس از درمان روال عادی زندگی خود ادامه دهید. میکرودرم ابریژن پوست را صاف و درخشان می‌کند، میکرودرم ابریژن سطح سلولی تا بالا و سطح پوست را نیز تقویت می‌کند. تحریک پوست ناشی از میکرودرم ابریژن ، رشد سلول‌ها را سریع ‎تر می‌کند و تولید کلاژن و الاستین پوست را نیز بیشتر میکند ، با بیشتر شدن کلاژن و الاستین ، پوستی شاداب ، جوان و قوی‌ با بافت یکنواخت خواهید داشت که دیگر روی آن اثری از جای زخم ، لکه‌های پوستی و تیره پیگمانتاسیون، لکه های جوش و آکنه خبری نیست. به علاوه به این ترتیب فرآورده‌هایی مانند ماسک و … که بعدا بر روی سطح پوست زده می‌شود، در عمق بیشتری نفوذ می‌کند و موثرتر عمل می‌کند.

افزایش کلاژن سازی پوست با میکرودرم ابریژن

روش میکرودرم ابریژن باعث میشود که غلظت کلاژن پوست به افزایش یابد . کلاژن نقش مهم در ایجاد ظاهر جوان تر و شاداب‌ تر برای پوست دارد. کلاژن یک نوع پروتئین موجود در پوست است که در دوران کودکی مقدار آن زیاد است و باعث محکم و صاف بودن پوست می‌شود. با بالا رفتن سن، تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند و نتیجه آن شل شدن پوست و چروک شدن آن می‌باشد .

عوامل کاهش کلاژن سازی بدن چیست؟

اما با گذر عمر و افزایش سن تولید ترکیب کلاژن در بدن کاهش پیدا می کند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند ، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تشدید کاهش آن می شود. ولی میتوانیم با استفاده از روش هایی این کلاژن سازی را در بدن افزایش دهیم.

مدت زمان انجام میکرودرم ابریژن

مدت زمان هر جلسه معمولی میکرودرم ابریژن، می‌تواند از پنج دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. پس از انجام میکرودرم ابریژن، کمترین زمان برای بهبودی لازم است و اکثر افراد بلافاصله پس از یک جلسه به فعالیت روزانه باز می‌گردند. کرم‌های آرایشی ، ماسک ها و ضد سوزش‌ ها معمولا بلافاصله پس از میکرودرم ابریژن می‌توانند استفاده شوند.

محدوده سنی برای انجام میکرودرم ابیژن

اگرچه از نظر سن و جنسیت افراد محدودیت ی برای افراد وجود ندارد و هر خانم و آقا میتواند از میکرودرم ابریژن استفاده کند ولی معمولا این روش به افراد بالای 12 سال و افراد کمتر از 65 سال توصیه می شود.چون میکرودرم ابریژن یک نوع لایه برداری پوست است و کودکان زیر 12 سال پوست های لطیف دارند و سلول شاخی در پوست شان نیست به احتمال خیلی زیاد باعث ایجاد مشکل در پوست شود.

روش میکرودرم ابریژن چگونه است؟

میکرودرم ابریژن برخی از لایه‌های بالایی پوست را حذف میکند. از آنجایی که پوست انسان به طور معمول در مدت زمان تقریبا ۳۰ روزه بازسازی می‌شود، بهبودی پوست با میکرودرم ابریژن موقتی است و باید در فاصله زمانی مشخص که توسط درمانگر تعیین میشود تکرار شود.مراقبت ها و درمان های متعددی همانند ، ترکیب با کرم‌های ضدآفتاب ، اجتناب از خورشید و سایر کرم‌‎های مراقبت از پوست بهترین نتایج را در روش میکرودرم ابریژن  دارد .

درمان لکه های پیری با میکرودرم ابریژن

لک های پیری مربوط به افزایش سن یا لکه های مربوط به نورآفتاب در سنین بالا در پوست های روشن افراد ظاهر  می شوند. این لک ها با میکرودرم ابریژن قابل درمان و حذف می باشند .

رفع لک های حاملگی با میکرودرم ابریژن

مهم ترین اثر میکرودرم ابریژن، کمرنگ کردن یا محو کردن لک های حاملگی یا ملاسما ( لکه‌هایی به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز یا آبی یا خاکستری در صورت ) است، مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لکه بر پوست  (تحت نظر پزشک) استفاده شود تاثیرش چند برابر خواهد شد.

 

جای جوش یا آبله مرغان با میکرودرم ابریژن

اسکارها یا تورفتگی های پوستی در این قسمت ها نباید زیاد عمیق باشند و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن، به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز دارد . درمان جای جوش، رفع کک و مک و رفع تاتو و جراحت‌های باقی مانده بعضی بیماریهای پوستی آن با روش میکرودرم ابریژن قابل درمان است.

دوره مراقبت و پاکسازی پوست صورت زنانه فنی حرفه ای در تهران
رفع کک و مک صورت با میکرودم ابریژن

با صرف هزینه اضافی در خدمات پاکسازی پوست ، از یک صورت سفارشی و خوب بعد از درمان میکرودرم لذت ببرید. پوست های حساس ، آرام می شوند ، پوست های روغنی تا خشک نرمال می شوند و رنگدانه های پوست کاهش می یابد.

ممنوعیت های میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای زخم های عمیق هستند ، کلوئیدهای فعال دارند ، آکنه های فعال ، دیابت ی ها ، اختلال در سیستم ایمنی بدن ، انجام نمی شود. میکرودرم ابریژن برای خانم های باردار میکرودرم ابریژن ممنوع است. افرادی که به تازگی لایه برداری های شیمیایی ، مانند تزریق کلاژن ، انجام داده اند باید 20 روز هفته منتظر بمانند و پس از آن فرایند میکرودرم ابریژن را انجام دهند.اگر سابقه ابتلا به تبخال دارید بهتر است از انجام میکرودرم ابریژن در اطراف لب ها اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.